![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/1.png)
Curba la stanga
Este amplasat la cel mult 200 m de o curba la stanga. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/2.png)
Curba la dreapta
Este amplasate la cel mult 200 m de o curba la dreapta. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/3.png)
Curba dubla sau o succesiune de mai multe curbe, prima la stanga
Indicatorul din imagine se instaleaza atunci cand urmeaza o succesiune de curbe, daca distanta dintre acestea e mai mica de 250 m. Se amplaseaza la 100-200 m inaintea primei curbe. Aceste indicatoare pot fi insotite si de panouri aditionale, pe care este specificata distanta pana la terminarea sectorului de drum periculos, daca lungimea acestuia depaseste 1000 m. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/4.png)
Curba dubla sau o succesiune de mai multe curbe, prima la dreapta
Indicatorul din imagine se instaleaza atunci cand urmeaza o succesiune de curbe, daca distanta dintre acestea e mai mica de 250 m. Se amplaseaza la 100-200 m inaintea primei curbe. Aceste indicatoare pot fi insotite si de panouri aditionale, pe care este specificata distanta pana la terminarea sectorului de drum periculos, daca lungimea acestuia depaseste 1000 m. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curbe, iar daca vizibilitatea este redusa, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/5.png)
Curba deosebit de periculoasa
Acest indicator se monteaza in curbe cu raze mai mici de 100 m, sensul sagetilor indicand sensul virajului. Canducatorul trebuie sa circule cu viteza redusa in curba, toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) fiind interzise.
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/6.png)
Panouri succesive pentru curbe deosebit de periculoase
Se instaleaza cate 5 astfel de panouri in curbe cu raze mai mici de 100 m sau in curbe periculoase precedate de aliniamente mai lungi de 1000 m. Sunt amplasate in zona exterioara a curbelor, varful sagetilor indicand sensul virajului.
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/7.png)
Coborare periculoasa
Indicatorul alaturat se amplaseaza la 100-200 m de inceputul sectorului de drum, cand panta depaseste 7%. Conducatorul auto nu este obligat sa reduca viteza, dar nu are voie sa stationeze pe toata lungimea pantei. Daca, in varful pantei, vizibilitatea este redusa sub 50 m, toate manevrele sunt interzise. Daca drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea a doua vehicule unul pe langa celalalt, are prioritate cel care urca fata de cel care coboara.
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/8.png)
Urcare cu inclinare mare
Se instaleaza la 100-200 m de inceputul sectorului de drum, cand panta depaseste 7%. Conducatorul auto nu este obligat sa reduca viteza, dar toate manevrele sunt interzise. Daca drumul nu este suficient de lat pentru a permite trecerea a doua vehicule unul pe langa celalalt, avand prioritate cel care urca fata de cel care coboara.
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/9.jpg)
Drum ingustat pe ambele parti
Indicatoarele din imaginile alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe ambele parti cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat. In acest caz toate manevrele sunt interzise (inclusiv depasirea) .
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/10.png)
Drum ingustat pe partea dreapta
Indicatoarele din imaginile alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe partea dreapta cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat. In acest caz toate manevrele sunt interzise (inclusiv depasirea) .
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/11.png)
Drum ingustat pe partea stanga
Indicatoarele din imaginile alaturate se amplaseaza la 100-200 m de locul in care sectorul de drum incepe sa se ingusteze pe partea stanga cu cel putin jumatate de metru. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, iar manevrele de oprire, stationare, mersul inapoi si intoarcerea sunt interzise. Indicatorul poate fi insotit si de indicatoare pentru reglementarea prioritatii de drum ingustat. In acest caz toate manevrele sunt interzise (inclusiv depasirea) .
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/12.png)
Acostament periculos
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/13.png)
Drum aglomerat
La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa pastreza o distanta de siguranta fata de vehiculul care se deplaseaza in fata sa. Se amplaseaza pe drumurile publice pe care traficul este intens.
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/14.png)
Tunel
Indicatorul din imagine se gaseste la 50-200 m de intrarea in tunel. In tunel, conducatorul auto este obligat se reduca viteza si toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea) sunt interzise.
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/15.png)
Pod mobil
Se amplaseaza la 100-200 m de podul mobil. Daca podul este ridicat, oprirea este obligatorie. Pe pod, conducatorul auto este obligat se reduca viteza si sunt interzise toate manevrele (depasirea, oprirea, stationarea, mersul inapoi, intoarcerea).
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/16.png)
Iesire spre un chei sau mal abrupt
Se amplaseaza la 100-200 m de chei sau mal abrupt pentru a atentiona conducatorul auto ca, pe directia inainte, drumul se termina deasupra cheiului sau malului abrupt.
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/17.png)
Drum cu denivelari
Acest panou se amplaseaza la 50-200 m de locul periculos. Daca lungimea sectorului de drum depaseste 0,3 km, indicatorul este insotit de un panou aditional pe care este specificata lungimea sectorului de drum cu denivelari. La intalnirea acestui indicator conducatorii auto sunt obligati sa reduca viteza.
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/18.png)
Denivelare pentru limitarea vitezei
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/19.png)
Drum lunecos
Se afla montat la 100-200 m de sectorul periculos. Conducatorul auto este obligat sa reduca viteza, sa circule cu atentie sporita, sa nu bruscheze volanul si comenzile autovehiculului, si sa evite folosirea franelor.
| ![](http://autorutier.ro/wp-content/uploads/2015/01/20.png)
Improscare cu pietris
Se amplaseaza la 100-200 m de sectorul de drum periculos. Poate fi insotit de indicatorul Interzis autovehiculelor de a circula fara a mentine intre ele un interval de cel putin ? m, deoarece exista riscul ca pietrisul de pe partea carosabila sa fie aruncata de rotile vehiculului catre ceilalti participanti la trafic. La intalnirea acestui indicator, conducatorul auto este obligat sa reduca viteza si sa pastreze o distanta fata de vehiculul care circula in fata sa
|
|